Demoni, Berlin i nezgodna faza

Novi album benda The National, Trouble Will Find Me nam je učinjen dostupnim 11 dana pre zvaničnog izlaska zahvaljujući blagodetima interneta (molim gospel hor iza mene da se pojavi sa usklicima ‘Amen!’ i ‘Hallelujah!’) i iskreno, osim novog albuma Editorsa, nijedan nisam iščekivala ovoliko.

Snimljen u skromnom hotelu u Berlinu čiji je vlasnik dugogodišnji prijatelj benda, u potpunosti opravdava status svih albuma snimljenih pod uticajem “berlinskog sindroma” koji je zahvatio mnoge muzičare kroz vreme (dovoljno je samo spomenuti Bouvijevu berlinsku trilogiju). Zašto ovaj grad čini magične stvari muzici, nikad nećemo znati, ali hvala mu što radi to.
Prva numera, I Should Live In Salt, posvećena je bratu Meta Bernindžera koji je, uzgred budi rečeno, sad skoro završio dokumentarac o bendu koji je snimao dok je bio na turneji sa njima. National je poznat kao “bend braće” zbog činjenice da ga sačinjavaju blizanci Desner i braća Devendorf, što nas ostavlja sa Metom koji nema brata u bendu. Ovo ga je nagnalo da pozove svog brata da snima turneju benda i rezultat toga je, kao što sam već spomenula, dokumentarac Mistaken For Strangers. U I Should Live In Salt Met iskreno govori o svom odnosu prema njemu i o tome koliko su različiti (Don’t make me read your mind / You should know me better than that / It takes me too much time / You should know me better than that / You’re not that much like me / You should know me better than that) i koliko je možda bolje što su razdvojeni većinu vremena, jer se vidi i u dokumentarcu da ne funkcionišu baš najsjajnije kada su zajedno.

Demons sledi, i Bože, koliko je dobro što su izabrali ovu pesmu da najavi čitav album, jer je jednostavno klasični National. Jednostavna melodija (doduše upotpunjena deonicom ekscentričnog Sufjana Stivensa na harmonijumu!) i tipično iskreni liriksi koji kao da su evaluacija njihove večne teme – nesigurnosti, uglavnom. I can’t fight it anymore / I’m going through an awkward phase, kaže Met i u vezi sa ovim za muzički časopis Uncut dodaje da ceo život prolazi kroz nezgodnu fazu i da je to za njega sasvim normalno stanje i veruje da se svi ljudi osećaju tako.

Fireproof, Heavenfaced I Need My Girl su toliko melanholično lepe, nežne i pune ljubavi – opet klasični National, nabrajala bih gomilu stvari koje se ponavljaju kroz ovakvu vrstu njihovih pesama, ali naravno, ne u negativnom kontekstu, nego jednostavno da pozdravim to što imaju recept za pesme koje su bolne i koje me ostave u delovima ali u isto vreme učine da se dobro osećam povodom toga. Uvek se zapitam da li je razlog zbog kojeg sam toliko vezana za National to što odgovaraju mojoj pomalo mazohističkoj prirodi.

Sea Of Love moram još da istaknem posebno jer je ostala za mene najjača pesma na albumu, što zbog konstrukcije pesme à la Pixies, odnosno dovođenje melodije do kulminacije i onda usledi subito sa jednostavnom bas deonicom i tihim pevanjem liriksa u kojima se spominje ime albuma (da li samo ja volim kada bend nema na albumu pesmu koja se zove isto kao i album, nego samo ubace naslov u lirikse? Čudne sitnice meni odvraćaju pažnju.), što zbog toliko dobre rime Hey Joe, sorry I hurt you but / They say love is a virtue (opet čudne sitnice) i toliko dobrog spota za koji sam prvobitno mislila da je omaž Kjuru i njihovom kultnom spotu za Boys Don’t Cry, ali se na kraju ispostavilo da je omaž ruskom eksperimentalnom bendu koji se zove Zvuki Mu (ni meni nije jasno, verujte mi).

Sve u svemu, četiri godine čekanja se isplatilo. Opet su uspeli besprekorno da sroče i prenesu emociju i, koliko god zvučalo patetično, neverovatno su mi nedostajali i drago mi je što su ponovo tu.

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

