Spotlight: Jessie Ware

Slobodno mogu da kažem da 80% kvalitetne muzike danas dolazi iz Velike Britanije. POGOTOVO kada se radi o ženskim izvođačima UK je bez sumnje ostrvo blaga: Amy Winehouse, Florence Welch, Duffy, Adele, Paloma Faith, Marina Diamandis, da li da idem dalje? Između ostalog, i ova devojka kojoj sam odlučio da se danas posvetim, zato što njena muzika to zaslužuje. (ovo je zvučalo kao ona reklama). Jessie Ware je slično-drugačija od svih svojih koleginica gore. Da objasnim, slična je u smislu da je prepoznatljiv, da kažem UK zvuk, koji odzvanja i kod ostalih, ali Ware grabi isti taj zvuk svojim glasom i diže ga na novi nivo prefinjenosti, da, njena muzika zvuči prefinjeno, otmeno, damski.

Running je izašla kao prvi single za njen debi album Devotion, koji je bio nominovan i za Mercury Prize (ozbiljno, da mi je sto dinara svaki put kada smo spomenuli ovu nagradu na blogu gde bi mi bio kraj?) . Emotivno, Jessie se ovde otvara, stvara kod slušalaca osećaj razumevanja, empatije, ova pesma vas uvuče i sve karte su na stolu: When you’re around I just go weak. Ware je odlično izbegla potencijalno dosadnu, već viđenu (preslušanu) baladu, i dinamiku na neki način održavaju back vokali, a potom dolazi moćan bridge gde Jessie pusti sav glas i jednostavno vas pokosi. Onda je usledila nešto drugačija, mekša i svakako slađa 110% čiji je naziv promenjen u If You’re Never Gonna Move zbog nekih problema oko autorskih prava. To naravno nije uticalo na kvalitet pesme i Jessie vam nudi slatku, prolećnu (razumete šta hoću da kažem), melodičnu i veselu pesmu, i ovaj tekst je ceo, onako, devojački: Now if you’re never gonna move, oh my love/ You’ll make me come to you/But I’m still dancing on my own uz dozu naivnog mladalačkog flerta: Won’t dance, not without you/Small steps, they lead only to your heart/You keep me wishing in the dark.

Meni posebno draga je Night Light ni sam ne znam zašto. Kada sam je čuo shvatio sam da će mi ovo biti među omiljenima sa albuma: You’ll be my night light, there when I go to sleep/ You’ll be my night light, baby when I dream /Under the moonlight, shining on the sea/ You’ll be my night light, watching over me  zajedno sa violinama čine recept za moćnu, pomalo R&B/soul baladu.

Verovatno njen najveći uspeh, ako gledamo chartove, je single Wildest Moments. To je ujedno i moja druga njena omiljena pesma. Možda i ne samo prema chartovima, ova pesma jeste Jessie Ware. Nežno, uz skoro neprimetan klavir u pozadini Jessie zavodi Baby in our wildest moments/ We could be the greatest, we could be the greatest i potom zaokreće situaciju Baby in our wildest moments/ We could be the worst of all što kada prvi put slušate pesmu bude neobično jer ste očekivali neku romantičnu, srceparajuću pesmu.

     Too wrongs, no rights/ We lose ourselves at night

Talenat ove dame ogleda se i u tome što jednako dobro zvuči i u drugim žanrovima: stvarno nema smisla da ponavljam (mislim treći put da će biti) njenu saradnju sa Katy B na pesmi Aaliyah, ali ću zato iskoristiti da vas malo razdrmam uz Disclosure i Confess To Me, i live nastup braće Lawrence i Jessie Ware u emisiji Later…with Jools Holland.

Na kraju broj jedan, ostaje mi da kažem da je Jessie Ware sa svojim jednim albumom sigurno postigla mnogo više nego mnogi izvođači koji imaju (mnogo) više od nje i zbog toga smatram da je s punim pravom zaslužila ovaj spotlight u all-female nedelji.
Na kraju broj dva, voleo bih da se u ime Soundavenue bloga zahvalim Aleksandru Mladenoviću na neizmernoj podršci, i da vas pozovem da ovu i sledeću nedelju u 14h poslušate  Nedeljni zabavnik koji emituje Radio Novi Sad  i da čujete još nešto više od Sofije i mene. Pozdrav.

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

