Artist of the week: M.I.A.

Ugh, odakle uopšte da počnem sa ovom ženom? Svaka osnovna informacija bila bi suvišna, jer sam siguran da naši čitaoci znaju većinu stvari o M.I.A., ali hajde da ipak krenemo nekim redosledom, počevši od Arular. Ukoliko bih pravio Top 5 listu debi albuma, Arural bi morao biti uvršten bez pogovora. Niko se nikada nije pojavio, kao tada još relativno nepoznati izvođač sa samo jednim mixtape-om iza sebe, koji je bacio svetu u lice album prožet ozbiljnim društvenim temama, mešajući toliko različitih žanrova kao što je Mathangi to uradila 2005.  poručujući svima Time to spit new shit/ I’m rocking on this new bit, Arural je pravi primer da se komercijalna muzika može baviti ozbiljnijim stvarima od vikanja yeah i baby u polugolim spotovima.


Potom je usledio Kala 2007. koji je sigurno jedan od remek-dela savremene muzike. Muzički zaokret, zapravo više kombinovanja i njeno okretanje ka world music žanru koji se prepliće iz pesme u pesmu, doveli su do toga da M.I.A.  još jednom stvori album u ulozi društvene satire, servirajući nam jednu od najvećih himni modernog doba-Paper Planes. Potom 2010. album Maya, koji je nešto drugačiji, i ne bih da kažem, najlošiji, ali u svakom slučaju hitovi ni tada nisu izostali tako nam je Maya ostavio XXXO i pravu letnji jam It Takes a Muscle.


Onda je slobodno mogu da kažem, nakon mixtape-a Vicki Leekx, usledilo zatišje pred buru. Nakon pauze M.I.A. se vraća sa jednim od najvećih hitova 2012., još jednom stvarajući pesmu sa političkom porukom u vezi sa feminizmom i položaju žena, Bad Girls je pesma koja će sigurno ostati urezana u istoriju muzike. Bad Girls će se naći i na njenom četvrtom albumu Matangi, a u to ime M.I.A. je izbacila i prvi zvanični single o kojem smo pisali ranije– Bring The Noize.


Nakon svega što sam gore napisao ostaje mi da dodam da je M.I.A. pre svega umetnik, a nakon toga izvođač. I dok mnogi savremeni izvođači podležu autocenzuri i snimaju bezbrižne pesme iz straha da komercijalni uspeh izostane, M.I.A. je ono što je falilo muzici i ta koja je svoj komercijalni uspeh upravo bazirala na brutalnim kritikama društva bez cenzure. Za kraj mi ostaje još da preporučim da ispod pogledati teaser za dokumentarac o ovoj fenomenalnoj ženi.

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Facebook Page

Categories

%d bloggers like this: