Artist of the week: Nick Cave

Iskreno mislim da nisam dostojna da napišem dovoljno dobar tekst o jednom ovakvom čoveku, ali posle njegovog nastupa sa Sidsima na Egzitu, toliko me proganja da nisam u stanju da smislim bilo kojeg drugog izvođača o kojem bih pisala za ovu rubriku.
Pre svega ga smatram božanstvom, imam to muzičko Sveto trojstvo – Bouvi – Jork – Kejv – u koje se uvek kunem. Moguće da sam u prošlom životu bila vrlo paganski nastrojena jer, sećate se, imam i Sveto trojstvo ‘Kod kuće’ bendova, pa sad i ovo… Porazmisliću o svemu tome.
Nego, Kejv.
Dolazim iz porodice u kojoj je jednostavno dužnost i obaveza slušati i poštovati Kejva. Da je moja mama ikada napisala manifest naše porodice, on bi glasio:

  • Peri ruke čim uđeš u kuću.
  • Sklanjaj prljavo posuđe za sobom.
  • NIKADA NE PLJUJ KEJVA I POŠTUJ GA KAO BOŽANSTVO.

…tako da je on na neki način oduvek bio deo mog života. Sećam se da sam jednom tražila da mi prevedu šta znači The Weeping Song i onda kad su mi rekli da je to pesma o ridanju, tražila sam da mi prevedu i reč ridanje, i onda kad su mi vrlo slikovito objasnili šta to znači, užasno me je uplašilo i stalno sam se pitala zbog čega je on tako tužan da napiše pesmu o plakanju. Da sam samo znala da ću desetak godina kasnije ja biti ta koja će plakati zbog njegovih pesama… Ne, ovaj, mislim, šalim se, naravno da ne plačem na njegove pesme, bože svašta.

Kako uopšte ne voleti Kejva? Takav stav mi je nepoznanica skoro koliko i smerovi na Singidunumu (mislim, inženjerski menadžment… Šta.). Kako ne biti obuzet kada čujete taj njegov duboki glas koji vas začauri u životni bluz? Još na sve to dodajte poeziju koju piše. Njegovi tekstovi prelaze nivo liriksa, oni su umetnost za sebe. Hrabri su, upečatljivi, snažni, svaka reč vas pojedinačno udari i osećate ih u kostima. Možete ih iščitavati kao poeziju, bez slušanja muzičkog dela koji ide uz njih i opet će imati isti efekat.

And no more shall we part / All the hatchets have been buried now / And all of birds will sing to your beautiful heart / Upon the bough

Možda ono što najviše volim kod Kejva je moć da istovremeno bude i strašno sirov i strašno nežan. U momentu je u stanju da se prebaci iz stanja u kojem je potpuni divljak u stanje u kojem je pun ljubavi i ranjiv. Ili, još bolje, nekad se ni ne prebacuje, nego kombinuje ta dva stanja uma i videti to na koncertima je nešto zaista izuzetno. Kad smo već kod njegovih lajv izvođenja, ah, to je priča za sebe. Kejv uživo preuzima ulogu propovednika i iskustvo njegovih koncerata je vrlo spiritualno, uz pomalo egzorcistički osećaj. Ako to ima smisla.
Sa Grajndermenom je bezobrazan, drzak i sirov, mislim, samo poslušajte Kitchenette:

I keep hanging around your kitchenette / And I’m gonna get a pot to cook you in / I stick my fingers in your biscuit jar / And crush all your gingerbread men
…bezobrazni, bezobrazni Kejv. Međutim, sa Sidsima ima tu ludačku energiju, ali manje ima taj muškarac-iz-brvnare-u-planini šmek i nežniji je, ali nikako mekši. I, kao što već rekoh, pada u taj neki propovednički trans. Iako je Voren Elis taj koji izgleda kao šaman, no dobro.
Čuvam tekst o Kejvu iz jednog starog broja časopisa Yellow Cab koji ima naslov Furiozno nežni bluz. Ne znam ko je autor teksta, nažalost, moraću da pogledam, ali to je sve ono što Kejv predstavlja. Furiozno nežni bluz. Čoveče, koliko dobro zvuči, volela bih da sam ja  to smislila i da imam moć da sročim suštinu nečijeg stvaralaštva u tri reči. Međutim, nemam, tako da imate ovaj haotični post o jednom furiozno nežnom čoveku (bogu). Za kraj bih da vas ostavim sa mojim omiljenim izvođenjem The Ship Song. Neću ni da vas pitam da li mislite da je to jedna od najlepših ljubavnih pesama, jer tu nema mesta za razna mišljenja, činjenica je da jeste.

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

