Top 5 pesama koje menjaju živote

Postoje pesme koje volimo, postoje pesme čiju svaku notu i svaku pauzu znamo i osećamo celim telom i postoje pesme koje nas jednostavno udare kad ih prvi put čujemo. One pesme koje prosto zvuče veliko i značajno i na neki način nas promene. Jesam li u pravu?
Ovo je moja top 5 lista takvih pesama.

5. Blur – The Universal

Sa sve kjubrikovskim à la Paklena pomorandža spotom kroz koji se provlače Dejmonovi ledeni ukočeni pogledi i pokreti i đavolski osmesi i orkestarskom pratnjom u refrenu, ubedite me da ovo nije najbolje ostvarenje Blura. Hajde, samo probajte.
Prosto vas tera da istrčite napolje i urlate WELL IT REALLY, REALLY, REALLY COULD HAPPEN. 

4. U2 – Where The Streets Have No Name

Kada mi neko kaže da ne voli U2, moja prva reakcija je – Pobogu, pa da li si čuo/la The Joshua Tree? Kako ljudi mogu da ne vole U2 pored tog albuma će mi zauvek biti nejasno. Generalno je on ispunjen himničnim pesmama koje menjaju živote (mislim, I Still Haven’t Found What I’m Looking For, pa With Or Without You, pa Running To Stand Still… Čoveče, kakav album.), ali ovo je nešto posebno za mene. Verovatno opet spot igra veliku ulogu u mom doživljaju iste – vreli dan u Los Anđelesu i U2 koji -bitlsovski!- izvode koncert na krovu zgrade. Ah. A, naravno, tu je i činjenica da ova pesma otvara The Joshua Tree. Zato menja živote.

3. Sufjan Stevens – All Delighted People

Jednu stvar morate znati o meni – ovu pesmu bih branila životom kada bi došlo do toga. Religiju bih osnovala za nju. Pravac u filozofiji bih započela zbog nje. I tako dalje. Zašto? Samo sedite i odslušajte svih jedanaest minuta i trideset osam sekundi njene veličanstvenosti i ne radite ništa drugo. Zahvalićete mi posle.
(spoiler alert: zvuči kao da se nebo otvorilo i anđeli se spuštaju i pevaju vam i bićete prosvetljeni.)

2. Arcade Fire – Wake Up

H I M N A. To je dovoljno da opišem ovo remek-delo. Ima apsolutno sve – neverovatnu energiju, gomilu instrumenata, refren koji poželite da urlate iz dubine svojih pluća i svoje duše kad god ga čujete, dobre lirikse, nežno je glasna (a mislili ste da je to nemoguće!), sve, apsolutno sve. Najbolja pesma na svetu. Dobro, hajde, jedna od.

1. The Verve – Bitter Sweet Symphony

Okej, još jednu stvar morate znati o meni – Bitter Sweet Symphony je ljubav mog života i moja najomiljenija pesma na svetu. Mislim da je apsurdno davati razloge, ali ipak postoji jedan – ona je razlog zbog kojeg slušam muziku kakvu danas slušam. Mislim da sam imala 13 godina kad sam je prvi put čula i ne mogu da se odlučim šta me je tačno u vezi sa njom udarilo, ali eto, ostavila je dubok trag. Mislim da je paket himničnosti, gudača (imam soft spot za gudače ako već do sada to niste shvatili), specifičnosti ritma refrena (No change / I can’t change / I can’t change / I can’t change… Jeste izgovorili u glavi to u ritmu pesme? Znam da jeste.) i, naravno, kultnog spota u kojem Ričard Eškroft bahato korača ulicama Londona u pitanju. I još na sve to dodati da sama pesma govori o životu i o tome kako je on gorkoslatka simfonija, pa kako da vam onda ova pesma ne promeni život?

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

