Artist of the week: Justin Vernon

Pre svega, izvinjavam se što kasnim sa izvođačem nedelje čitav jedan dan. Ali hej, skoro dve nedelje već vodim blog sama, tako da nemojte mi zameriti. Plus, i dalje se pomalo nisam otrgla iz Kejv faze (nemojte me gledati tako) i nisam imala ideju o kome da pišem, ali onda mi je ovaj magični čovek pao na pamet. Dobro, nije to bilo baš toliko iz nebuha, ali doći ću do toga kasnije.

Ono po čemu je Džastin možda najpoznatiji je njegov udeo u bendu Bon Iver (iako mi je uvek bilo čudno da to nazivam bendom… Više je kao njegova saradnja sa raznim muzičarima pod pseudonimom, ili možda… Oh, ne znam, ovo će se pretvoriti u Supermen / Is it a bird? Is it a plane? situaciju ako nastavim ovako.).
Pre nego što započnem bilo šta o tome, mogu li samo da virtuelno dam high five svakome ko je iz prve uspeo pravilno da izgovori ime kada ga je prvi put video? Hajde, hajde, znam da ste ponosni na sebe zbog toga (znam da sam ja na sebe). Ono na šta nisam baš ponosna je činjenica da prosto instinktivno (i pomalo besno, ako smem da dodam) ispravljam ljude kada izgovore kao Bon Ajver uz obavezno objašnjenje zašto se izgovara tako kako se izgovara … Ako ste pomislili da sam muzički snob, čestitam, totalno ste u pravu.

Nego, Bon Iveeer. Dozvolite mi samo da vas podsetim na priču o tome kako je album For Emma, Forever Ago nastao. Bolesni Džastin Vernon (doslovno bolestan od mononukleoze… Jadničak. :() slomljenog srca i raziđenog benda (baš ga je sve snašlo tada), odlučuje da mu je potrebna hibernacija, iznajmljuje brvnaricu i zatvara se u nju na tri meseca, potpuno odsečen od ljudi. Nakon tri meseca provedena u svojevoljnom izgnaništvu, on izlazi iz svoje brvnarice sa napisanim pesmama za album. I to kakav album! Skinny Love je verovatno jedna od najlepših ljubavnih pesama ikada napisanih, a, recimo Flume je toliko lepa da prosto poželite da samo sedite i slušate je neko vreme i zahvaljujete se univerzumu što postoji neko ko piše takve pesme.

Sva njegova patnja, svo razočarenje, svaka nesigurnost – sve je pretočeno u jedan album koji je snimljen sa užasno malo opreme i možda jednim mikrofonom. Koliko je to samo sjajno.
Posle toga je usledio Bon Iver, Bon Iver koji im je doneo čak dva Gremija, i, dozvolite mi da vam, u vezi sa tim, pokažem moj omiljeni crtež:

…ko je shvatio, shvatio je.
Sa ovog albuma se definitivno izdvaja predivna Holocene.

Međutim, nažalost, Džastin je raspustio Bon Iver na nedefinisan vremenski period. ALI, NA SREĆU, nije se povukao sa muzičke scene uopšte. Ovde dolazi ona priča o tome kako mi je palo na pamet da pišem o njemu za blog. Na Tviteru mi je iskočila vest da je sa bendom Volcano Choir izbacio spot za pesmu Byegone, pa sam se setila da mi se ona strašno svidela, ali da bih mogla da je preslušam još par puta. I onda, kad sam uradila to, samo sam pomislila Sve što ovaj čovek dotakne se pretvori u zlato i ne, ne preterujem! Prosto je, kao što sam već rekla, magičan. Ne postoji druga reč kojom bih ga opisala.

Pre svega, odakle njemu ti liriksi? Ali ozbiljna sam, odakle dolazi taj njegov izbor reči? Ja zamišljam da ima neku moleskinu isflekanu od mrlja od mastila i, ne znam, kafe i čaja i da u nju zapisuje sve najlepše reči koje mu padaju na pamet dok svira gitaru u prirodi (šta, vama kao nije instinktivna pomisao na njega sviranje gitare u prirodi? Preciznije, na nekoj planini. Okružen životinjama. Vevericama.) i onda ih posle samo sklapa u pesme. Nemam drugo objašnjenje.
A i taj njegov glas, bože, uvek zvuči tako ohrabrujuće i setno u isto vreme. Dođe vam da ga zagrlite i zaštitite od svih nedaća, neuzvraćenih ljubavi i… Mononukleoze.

Za kraj, ako ste mislili da postoji nešto što Džastin ne može da uradi, razočaraću vas – čak i obrađuje pesme savršeno. Skoro bolno savršeno.

 

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

