Review: White Lies – Big TV

White Lies – Big TV : 8/10

Ah, okej, Big TV. I dalje ne mogu da odlučim da li mi se sviđa ili me je razočarao. Mislim da je pomalo i od jednog i od drugog, s tim što se nadam da će ovo prvo preovladati vremenom. Pretpostavljam da sam previše očekivala od njega, s obzirom na to da su mi White Lies jedan od omiljenih bendova i da dugo nisu objavljivali ništa.
U suštini, na ovom albumu postoji nekoliko pesama koje su strašno jake i koje zapamtite odmah posle prvog slušanja i koje vas nateraju da ih puštate iznova i iznova i iznova, a ostatak je samo nekako tu između. Tako mi se bar činilo na prvo slušanje, i moje mišljenje se nije umnogome promenilo ni posle trećeg – četvrtog preslušavanja, međutim, istina – što ga više preslušavam – to mi se više sviđa. Da li je to zato što sam sentimentalno vezana za njih i što generalno imam tendenciju da “opraštam” mojim omiljenim bendovima čak i ne toliko dobre pesme, ili zato što je stvarno potrebno vremena da bi vas ovaj album osvojio, nisam sigurna. Ono u šta jesam sigurna je da prve tri pesme koje su objavili na internetu i pre nego što je i sam album objavljen spadaju u one jake pesme o kojima sam pričala.

Možda se pitate zašto sam albumu dala osmicu ako već toliko nisam sigurna da li mi se sviđa ili ne, i na to imam tri odgovora:

1. Želim da mu dam bezgranično mnogo šansi da popravi prvi utisak i za sada napreduje u tome (kao što sam već rekla).
  2. Ove tri pesme su čista desetka, što kada se sračuna sa prosečnim ocenama ostatka albuma, daje osmicu… Mislim.
  3. I da mi se ceo album apsolutno ne sviđa, a da ima Change, meni bi to bilo dovoljno.

Jeste, okej, Getting Even There Goes Our Love Again su odlične pesme, ali Change. CHANGE. Kakva pesma, čoveče. Da ne kažem pesmetina (to su u mom rečniku pesme koje jednostavno zvuče veliko (odatle, uostalom, i augmentativ) – recimo – Wake Up Arcade Fire-a je pesmetina. Shvatate šta hoću da kažem?). Jednostavno je pun paket – ima tako lepu i mirnu melodiju i setne lirikse –  I’m gonna miss the way I kissed you / But I’ll be brave if you’ll be brave / And this is only the beginning / Although it feels just like the end / If you need to take some time / I’d surrender, love of mine. Pre nego što sam preslušala album, pročitala sam ovaj članak i nije mi bilo jasno na šta je autor mislio kad je rekao da u Change Hari “uspešno flertuje sa klišeima”, ali sada se u potpunosti slažem. Možda je u tome tajna veličine ove pesme, nekako je univerzalna i kliše, ali na dobar način.

Što se tiče ostatka albuma, kao što sam već rekla, nekako su mi te sve pesme između ove tri i nisu mi toliko zapamtljive, međutim, dok kucam ovo, opet preslušavam sve i polako se zaljubljujem u First Time Caller. Ima nešto u tim malim gudačkim deonicama, Harijevom Darling na samom početku i u delu I want you to love me / More than I love you / Tell me if that’s something you can do. Predosećam da će doći vreme kada će mi ona biti na ripitu.
Mother Tongue je isto zarazna na svoj način, ostaje u ušima posle par slušanja, a SpaceSpace ii su mi u početku bile, pa, nejasne u neku ruku, a sad su mi čak i okej, iako mi se i dalje pomalo ne uklapaju u ceo album (osim što se Space ii lepo nadovezuje na Tricky To Love, koja mi se takođe dopada sve više). Imaju taj neki M83 šmek.

Sve u svemu, Big TV je jedan solidan album – iako, naravno, nikada neće biti kao njegovi prethodnici To Lose My Life… Ritual. Ono što nisam očekivala je da će White Lies eksperimentisati tim pomalo svemirskim zvukom uz primese osamdesetih i možda je to ono što me je ostavilo nesigurnom u to da li mi se cela ta ideja sviđa ili ne. Opet kažem, dajem mu bezgranično mnogo šansi i nadam se da će mi vremenom one između pesme prirasti srcu.

About soundavenue