Spotlight: Bastille

Ako ste kojim slučajem živeli pod kamenom prethodnih par meseci i i dalje niste čuli za Bastille (ili makar njihovu pesmu Pompeii), dozvolite mi da vas upoznam – svi, ovo su Bastille – Bastille, ovo su svi. Tako, sada kada su formalnosti gotove, dopustite mi da napravim listu razloga zašto bi svako morao da ih sluša. Počnimo!

  • Njihov zvuk je bogat. Ima tu svega – od gudača, preko zvučnih klavirskih akorada do sintisajzera, savršenih harmonija i luksuznih višeglasja. Prosto su slatkiš za uši (i dušu!). Plus, nekako zvuče kao da im je mesto na saundtreku za neki odličan Diznijev crtani film, ali mislim to potpuno u pozitivnom smislu. Pogotovo već pomenuta Pompeii – zar vas ne asocira pomalo na Kralja lavova? Pogotovo taj početak. Totalno afrički.
  • Štreberasti su. Mislim, pogledajte im samo ime – ima veze sa istorijom i Francuskom revolucijom, naravno. Mislim da je to zapravo prva stvar koja me je privukla kod njih, jer sam pomalo (kad kažem pomalo, mislim poMNOGO) geek za francusku kulturu i istoriju. Dalje, Pompeii? Opet je sve otkriveno u samom imenu – pesma o gradu koji je postao pepeo “zahvaljujući” Vezuvu (međutim, iako pesma jeste direktno o Pompeji, ne može se zaobići činjenica da može imati i metaforičko značenje, što je samo još jedan plus za štreberastost. Pompeja kao metafora za bezizlazne situacije. Sjajno.). Dalje, imaju pesmu o Ikaru. Ikaru kao liku iz poznatog grčkog mita (ako smem da dodam, to je jedan od mojih omiljenih grčkih mitova… Pogađaju me tačno u moje štrebersko srce.) – što se opet, naravno, može protumačiti na milion načina, ali svejedno, imaju pesmu inspirisanu grčkom mitologijom. Dalje, pojavili su se nedavno na jednom muzičkom festivalu ovako obučeni:

    …ako ste shvatili referencu, pozdravljam vas, moji prijatelji fanovi fantastičnog gospodina Vesa Andersona (nisam mogla a da ne napravim referencu, oprostite). Mislim da sam dala dosta primera.
  • Dve reči: Den Smit. Pre nego što su postali bend, Bastille su bili njegov lični projekat koji nosi takvo ime zato što je on rođen na Dan pada Bastilje (hej, Dene, uzgred, čestitam! Sad ti nikada nećemo zaboraviti rođendan.). Pokušavam da nađem adekvatne epitete za njegov glas ali mi prosto ne polazi za rukom, pošto je bogovski. Poslušajte samo ovu verziju Flaws:

    …shvatate li o čemu pričam? Kao da je instrument za sebe. Toliko je lepo iskontrolisan, prodoran i vinjetiran i čuje se da on oseća svaku notu koju besprekorno otpeva – i vi ih osećate zajedno sa njim.
    Plus, totalna je slatkica, pogledajte ga:

    Mislim, nosi slatke džempere i stidljiv je. I izgleda kao neka šumska životinjica. I pogledajte samo tu kosu, tako je vazdušasta. I… Oh, zar se niste već zaljubili u njega?
  • Britanci su. Mislim da ovaj razlog govori sam za sebe.
  • Rade apsolutno fantastične obrade / mash up-ove:

Da li su razlozi dovoljno dobri? Trčite sada da preslušate sve što su ikada snimili.

…kada smo već toga, imamo iznenađenje za vas!
Soundavenue i Universal Music Serbia vam poklanjaju debi album Bastille-a Bad Blood! Sve što treba da uradite je da u komentarima ostavite svoju e-mail adresu, a mi ćemo pomoću nasumičnog generatora izabrati jednog dobitnika. Srećno!🙂

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

