Review: HAIM-Days Are Gone

HAIMDays Are Gone 7.5/10
Izlazi: 30. septembar 2013.

Mogli smo da primenimo još od početka HAIM-ere da se uz njih konstantno pominje termin retro, i zapravo nije slučajno. Ovaj album je atipičan (indie)pop koji u suštini svojevrsni savremeni omaž muzici osamdesetih godina. Ono što mi je na početku zasmetalo je činjenica da album otvaraju zaredom tri singla Falling, Forever pa zatim The Wire što je možda dobar potez s jedne strane ubaciti najkomercijalnije pesme na početku i time zaokupiti slušaoca, a s druge strane sam se zapitao da li su nam HAIM već ponudili najbolje od sebe na početku, a da će kvalitet pesama opadati kako odmiče album, međutim to nije tačno, makar ne u potpunosti. Naravno da je koren ovog albuma ljubav, kao u suštini i svakog, a sestre HAIM na odličan RETRO način kroz celo izdanje prožimaju arhetipske motive čežnje i kajanja, pretežno. Stub čitavog albuma, i nekako okosnica, i po mom mišljenju pesma koja se najviše ističe je svakako The Wire, ali monotoniju albuma u globalu razbija Honey & I, koja ima nešto više upbeat tempo ali i My Song 5 koja je nešto drugačija. Title track Days Are Gone, nije ispunila moja očekivanja i očekivao sam nešto moćniju pesmu od prosečne balade, međutim ono što mi se sviđa je guitar-rock kraj na Let me go. Svakako bih istakao lyrics i ima nekih stihova koji su prilično u nekom, kao što sam pomenuo, emotivnom vrtlogu kajanja i čežnje: I’m tired of fighting a good fight/ If you say the word then I’ll say goodbye; But if I was to say I regret it/ Would it mean a thing? ili And if I have to beg for your love/ Tell me, tell me oh will it ever be enough?. Sve u svemu HAIM nastavljaju tradiciju dobrih debi albuma ove godine (Disclosure, AlunaGeorge), možda sam očekivao malo više, ali Este, Danielle i Alana su nam servirale odličan jesenji vremeplov do osamdesetih. Dobar posao devojke!

Album Days Are Gone možete preslušati ovde.

Recenziju omogućio Universal Music.

About soundavenue