Spotlight: King Krule

Ahhh, King Krule. Slobodno mogu da kažem da mi je on u poslednje vreme najveći ljubimac. Trebalo mi je neko vreme da ukopčam da su Zoo Kid i on zapravo ista osoba i da zapravo znam za njega duže nego što sam mislila, ali o mojim patetičnim moćima povezivanja ćemo neki drugi put.

Elem, Archy Marshall a.k.a King Krule ima svega 19 godina, samo jedan album (6 Feet Beneath the Moon) i dolazi nam, naravno, iz Engleske. Ono što je meni najomiljenije u vezi sa njim je što, kad ga vidite onako mršavog, bledog i alarmantno narandžastog (što mu je zapravo veliki plus kod mene, I do like gingers!), instinktivno pomislite da stvara neki slatki indi-rok ili pop, međutim, onda ga čujete:

WOAH, WOAH, WOAH, ODAKLE TAJ GLAS?!?!?!?!? Kao da gledate Rona Vizlija sa glasom Džoa Stramera. Čudne stvari. Iskreno sam mislila da engleske ulice ne uzgajaju više te bogate, besne baritone, ali oh, kako sam se prevarila. KAKO SAM SE SAMO PREVARILA. Arči već sada komotno može da stane rame uz rame sa velikanima britanske pank scene – sa Stramerom kojeg sam već spomenula i sa, recimo, Džon Kuper Klarkom (počinjem da razmišljam o tome šta bi se desilo da je on uzeo da prepeva I Wanna Be Yours umesto Mankiza… Hm.). Međutim, ono što ga čini sjajnim je činjenica da on ne pokušava da zvuči kao bilo ko od njih, on jednostavno ima tu pank atmosferu u samom glasu, a i u muzici koju stvara. To dolazi kod njega iskreno, bez imalo napora i izveštačenosti. Međutim, svemu tome dodaje i neku moderniju notu, jer ipak nismo više u osamdesetima kada je pank era bila u punom jeku.

Još jedna vrlo pank stvar kod njega – pesme mu ne traju dugo. Sve su tako ogoljene i svedene, ali opet i omamljujuće i bogate sa druge strane. Ima nešto hipnotišuće u njegovom neispoliranom, rovitom glasu – skroz vas obuzme i čak ni ne primećujete instrumente koji ga prate – mada, ruku na srce, njih ni nema previše.
Hvala univerzumu na nekome ovako jedinstvenom i kvalitetnom! je sve što imam da kažem za kraj. Naravno, nisam sigurna šta mu budućnost nosi, ali polažem nade u njega i mark my words, jednog dana će postati veliko ime.

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

