Spotlight: Zebra Dots

Zebra Dots music band

Konačno posle nekog vremena na nešem blogu kvalitetan regionalni izvođač. Ako smo ranije pisali o tome kako Stray Dogg predstavlja endemsku muzičku vrstu na regionalnoj sceni koju treba čuvati kao malo vode na dlanu, onda svakako i Zebra Dots mogu da se svedu pod istu kategoriju. Sa samo jednim albumom iza sebe, i novim na nekom putu skorije budućnosti, Zebra Dots predstavljaju prilično (meni) interesantnu pojavu za koju sam smatrao da je glupo ignorisati je. U nastavku (ispod linkova) možete pročitati Soundavenue intervju sa Koolade-om, producentom a između ostalog i vokalistom ovog benda (pored njega tu su još kao vokal Saša Aleksandra Danilova, Andraž Mazi za gitarom, Erik Marenče za klavijaturama, Ivo Rimc-bubnjevi i Jernej Kržič-bas) i, ukoliko do sada niste, upoznajte se sa Zebra Dots.


Drugarica i ja vodimo blog Soundavenue, u sklopu kog imamo kategoriju Spotlight, u okviru koje , između ostalog, pišemo o izvođačima za koje mi mislimo da bi trebalo da dobiju veću pažnju nego što su dobili, međutim fali nam regionalnih izvođača. Ja sam vas prvi put primetio tokom MTV Express-a, išla je pesma Don’t try čini mi se. E sad, dok sam se nešto pripremao, često sam nailazio na reč pop iako ja vašu muziku ne čujem kao čist pop, je l’ možeš da mi objasniš malo vaš zvuk i koji se sve tu žanrovi prepliću?

U cijeloj priči, htijeli smo napravit’ neku, mešavinu mainstream sounda, pa sad tu ima svega: i popa i soula i funka i electro muzike i indie-popa, ajde da kažem da smo mi neki alter-pop. Stvarno mi je teško da definišem žanr nekako jer smo mi mešavina svega.

Jedan od razloga zbog kog sam izabrao vas je to što je malo regionalnih izvođača, bilo kog žanra, koji su suštinski kvalitetni. Kakvo je tvoje viđenje regionalne muzičke scene?

U principu nisam hejter i nisam neki kritičar, iskreno ima bendova koji mi se sviđaju ima i bendova koji mi idu na živce, ja bih radije izdvojio one koji mi se sviđaju. Doduše nisam toliko ni u toku uopće sa regionalnom scenom, jer  ja uglavnom slušam neku stranu muziku i odrastao sam na muzici iz UK-a, ili Amerike ili Francuske. Ali, šta ja znam, uopće ne znam kako bih se osvrnuo na to: u nekim trenucima mi izgleda kao da se stvari kreću na bolje  i razvijaju se, pa onda kao da to sve nekako stane. Čini mi se da sada svaki bend pokušava biti, onako, malo originalniji, ali nemaju neki kontinuitet. Problem je što kvaliteta kod nas nije propraćena nekom masom, jer je mase zapravo jako malo, nema dovoljno publike i dovoljno velikog tržišta. Neko napravi nešto super i originalno, i svi budu kao „A, super!“ a sutra smo već zaboravili, jer jednostavno uticaji koji dolaze izvana zatrpaju sve to. Ima dobre muzike, ali nema dovoljno mase da bi ta muzika zaživela.

Upravo zato sam te to i pitao, jer imam utisak da ta neka jeftina muzika prolazi previše dobro, dok eto neko (regionalni) kvalitetni izvođači ne nailaze zapravo na onaj odziv koji zapravo svi priželjkujemo.
Pre desetak dana je bilo tačno godinu dana otkad je izašao Walking on a chance kao single. Koliko su se stvari promenile  od tog prvog albuma u vašem stvaralaštvu i kako sada gledaš na taj vaš debi album? Jesi zadovoljan?

Nekako nam je od prvog dana bilo jasno da taj album predstavlja neki razvojni put od nastanka benda: od početaka gde je to neki soul, pa potom indie-pop i e-pop varijante. Album predstavlja u neku ruku presek rada benda još od samih početaka i ideje da se uopće napravi bend, sve do eto na primer potpisivanja ugovora, što te na neki način promijeni i da ti drive. Jednostavno i uticaji u muzici su se promijenili, i moji osobni uticaji. Sad smo mnogo zreliji i sad kad radimo neke nove stvari, i dok sam preslušavao nove demoe, baš slušamo i zaključujemo da su stvari sada mnogo više definirane i da imamo više neki distinct sound, ne znam treba da čujete.

Sad kad si i spomenuo novi materijal, da li možeš da mi kažeš nešto više, kada možemo da očekujemo nešto novo-do kraja ove godine ili početkom sledeće?

Do kraja godine će sigurno biti nešto novo, pre svega treći single sa prvog albuma. Mislili smo da to bude Outta My Mind jer za tu stvar nismo ni snimili video, a imamo već 5 live videa, a pritom po mom mišljenju nismo je još toliko eksploatirali pa eto. Ali nove stvari ništa pre proljeća sledeće godine.

E sad mi imamo te naše Top 5 liste, pa bih eto tebe zamolio da mi navedeš tvojih top 5 izvođača sa kojima bih voleo da nastupaš?

Mogu reći da se to mijenja iz godine u godinu. Misliš kao Koolade ili Zebra Dots?

Možeš i oba.

Pa šta ja znam, kao hip-hop producent, voleo bih na primer Flying Lotus i tako neka ekipica. A kao Zebra Dots, meni su pre par godina baš bili zanimljivi Empire Of The Sun međutim nešto sam se razočarao novim albumom i polako su krenuli ka nekom komercijalnom popu, ali u svakom slučaju neki e-pop izvođači.

Dobro ajde, ako ti je lakše tvoja lista Top 5 filmova?

Uf, filmovi koji su imali onako uticaj na mene, ajde da počnem sa filmom E.T., oduvek sam voleo dražesnog vanzemaljca. Kasnije dosta nekih filmova došlo pa prošlo, ali jedan film koji mi je genijalan, ne baš popularan francuski film, engleski prijevod je bio The Green Beautiful (La Belle Verte) isto se radi nešto o vanzemaljcima ne znam za kaj sam opčinjen tim. Bilo je i odličnih dokumentaraca, na primer Zeitgeist jer mi je dao neki uvid u društvo iako se ne slažem u potpunosti sa svim tim. Možda još Who killed the electric car, ima tu svega još, želim nešto dobro reći. Eto na primer od tih holivudskih, genijalan film The Invetion of Lying, glumi Ricky Gervaisom, to poglijedaj ako nisi.

Još samo ovo, pa da te pustim konačno, da li planirate uskoro da posetite Beograd ili Novi Sad?

Da, da, i Novi Sad i Beograd, pokušavamo organizirati regionalnu turneju, a dva najpotencijalnija mijesta u Srbiji su svakako Novi Sad i Beograd, a to bi se sve trebalo dogoditi na proljeće iduće godine, ako se ubace još neki gradovi što da ne, ali za sada u planu su ta dva.

Pažljivo nas čitajte za još informacija o Zebra Dots, i nemojte propustiti njihove svirke, a za kraj hvala Universal Music Serbia koji je omogućio intervju.

Album Walking on a Chance možete preslušati pute Deezer-a ovde.

Ukoliko ste poslušali album i svideo vam se, ostavite u komentaru vašu mail adresu, jer Soundavenue i Universal Music Serbia poklanjaju 2 albuma Walking on a Chance! Srećno!

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

