Top 5 zimskih pesama

Iako kalendarski zima još uvek nije počela, vreme napolju svakako jeste zimsko, pa sam odlučila da sastavim ovaj top 5 malko ranije – u čast prvom snegu. Iskreno, jedva sam čekala da ga objavim jer pre svega neizmerno volim zimu, a i nekako mi je najlakše da izdvojim pesme koje mi zvuče zimski od bilo kog drugog godišnjeg doba. Zakopčavajte kapute, krećemo.

5. White Lies – Farewell To The Fairground

White Lies su za mene generalno zimski bend. Ne znam šta je to u njima što mi toliko ima prizvuk zime, ali jednostavno mi ne pripadaju nijednom drugom godišnjem dobu i pažljivo štedim njihovu muziku dok ne dođe zima da ne bih izgubila taj osećaj dok ih slušam. Jako sam se dvoumila da li da stavim ovu pesmu ili Unfinished Business u ovaj top 5, ali mislim da je spot za Farewell To The Fairground presudio. Prosto vam se zakopčava kaput i šeta vam se snegom zavejanim ulicama čim čujete prve taktove ove pesme.

P.S. White Lies su zadržali svoj zimski integritet kod mene i zahvaljujući činjenici da su u Beogradu bili u decembru. Nikad me ne iznevere.

4. Coldplay – Trouble

Ćebe, šolja čaja i prozor sa kojeg se bele zavejani krovovi grada. To je ova pesma za mene. Klavirska deonica zvuči toliko snežno i biserno, plus, ovaj nastup kod Džulsa Holanda sa ogromnim šljokičavim pahuljama doprinosi celoj zimskoj atmosferi.

3. R.E.M. – Country Feedback

Ne znam šta to u nastupima kod Džulsa Holanda u meni izaziva zimski osećaj, ali evo još jednog. Ovo je za mene, međutim, doživljaj jedne melanholične i usamljene zime, dok slušate ovo izvođenje imate utisak da sedite u nekom malom baru u snegom zavejanom Njujorku i slavite Novu godinu i ljudi oko vas se vesele, a vama fali nešto ili neko i sve vam je u slou moušnu i tugaljivo posmatrate sneg kroz prozor i šarene treperave lampice u baru koje su dijametralno suprotne u odnosu na vaše raspoloženje.

2. Arcade Fire – Neighborhood #1 (Tunnels)

Ne znam za vas, ali kao što sam već spomenula na početku za White Lies, određene pesme i izvođače ne dozvoljavam sebi da slušam osim ukoliko im nije “sezona” prosto da ne bi gubili na posebnosti doživljaja. To je slučaj i za Tunnels, a nemate pojma koliko mi je teško da je slušam samo zimi s obzirom na to da sam strašno emotivno vezana za nju. Ali konačno joj je došla sezona i to me čini srećnijom nego što bi trebalo, zapravo. No, bilo kako bilo, ova pesma vrišti zimu. Osim što se sneg pominje u samim liriksima, prosto čujete pahulje u svakom njenom taktu, mislim, slušajte samo prvih desetak sekundi – PAHULJE SVUDA! Čak i ritam nekako zvuči kao hodanje po snegu. I nemojte ni da počinjem o tome koliko su liriksi predivni – deo You change all the lead / Sleeping in my head to gold / As the day grows dim / I hear you sing a golden hymn / The song I’ve been trying to sing / Purify the colors, purify my mind / Purify the colors, purify my mind / And spread the ashes of the colors / Over this heart of mine me uvek naježi i uvek zateknem sebe kako duboko udahnem i izdahnem od lepote kad god ga čujem.
(Okej, Sofija, dosta hvalospeva o Arkejdima, mislim da si dosadila i bogu i narodu već)

1. Nick Cave & The Bad Seeds – The Ship Song

Iiiiiii, drum roll please… NAJZIMSKIJA PESMA OD SVIH ZIMSKIH PESAMA. Recite da nije tako! Prosto je savršena da vam ide u pozadini dok stojite na prozoru i gledate pahulje kako prekrivaju ceo grad (što, moram da priznam, ja radim svaki put kad prvi sneg počne da pada). Da ne bih počela sa esejem koji sam vrlo u stanju da napišem o tome zašto je ovo jedna od najboljih pesama ikada napisanih (a i zaista, zar vam treba obrazloženje za tu konstataciju?), ostaviću vas da uživate u njenoj zimskosti (prilično sam sigurna da to nije čak ni realna reč).

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

