Artist of the Week: James Blake

Koliko talentovan producent/izvođač možete da budete da u toku jedne godine izbacite izbacite tri EP-a, pritom podjednkako dobra, a zatim na početku sledeće da izbacite debi album koji bude nominovan za najprestižniju nagradu, Mercury Prize? To je za rukom pošlo James Blakeu (The Bells Sketch, CMYK i Klavierwerke, a potom debi LP James Blake), koji zasigurno predstavlja jedno od vodećih imena nove muzičke scene. Pored The xx (za koje je rekao da su znatno uticali na njegov album, i rad generalno), retko koji muzičar je u stanju da minimalizam u instrumentalu, a zapravo i vokalni (i svemu tome dodan fenomenalan lyrics) pretvori u tako melodičnu, iskrenu celinu. Testing sounds for the death and the sound of the forest cold ili I don’t know about my love/ I don’t know about my loving anymore uz odlično modifikovane, a još bolje uklopljene elemente dubstepa, pritom ograđujem se da kada govorim od dubstepu-ne pričam o Skrillex-dubstepu, (ali i drugih electro žanrova). Međutim i Blake može odlično da zvuči uz minimalnu dozu tih “eksperimenata”, jedan na jedan sa klavirom (Why Don’t You Call Me/ I Mind). Uz pesme kao što je cover za Limit To Your Love (da uđe u 100 najboljih covera ikada!!!), tu su i Unluck, neizostavnu Wilhelm Scream, i meni posebnu dragu Measurements, kreiran je jedan od najboljih (debi) albuma ovoga veka, i meni lično jedan od omiljenih.

I don’t wanna be a star/But a stone on the shore, su među prvim stihovima Blakeovog drugog albuma Overgrown, koji je (koliko je moguće??) kompletniji od prvog. Između ostalog ovaj osim što je kompletniji, i kompleksniji, na čemu se doduše gubi na minimalizmu s prvenca, ali to nam ništa ne smeta da slušamo ovaj album iznova i iznova. Međutim, ni Blake nas nije izneverio tako da imamo basic, klavir+vokal pesme (Dlm), i album obiluje mnogo većim pesmama kao što su naslovna Overgrown, ali i Retrograde, Voyeur, Digital Lion, odnosno u produkcijskom smislu postoji mnogo više potencijalnih chart-hitova, te u tom smislu nešto komercijalniji od debija James Blake. Ono što prvom albumu nije, a trebalo je, pošlo za rukom, Overgrown je postigao stoga je pokupio Mercury Prize za 2013. godinu, potpuno zasluženo. Ako uzmemo u obzir da su mu 2 od 2 albuma bila nominovana za Mercury, s tim da je jedan osvojio, James Blake je izvođač, negde u koraku sa The xx, čije ćemo uticaje na savremenu muziku moći da osetimo i više kritički posmatramo tek kroz nekoliko godina, i zbog toga je i bilo vreme da se nađe u rubrici Artist of the Week.


About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Facebook Page

Categories

%d bloggers like this: