Interview: Dojo

photo: Milica Alisa Milošević

Kao što ste do sada primetili, na blogu Soundavenue retko se (iz različitih razloga) mogu naći domaći izvođači, međutim jedna devojka zapala nam je za oko prilikom svirke u CK 13 (Novi Sad) – u pitanju je devojka koja stvara pod imenom Dojo, a koja je bila dovoljno ljubazna da nam odgovori na nekoliko pitanja, stoga u okviru ovonedeljnog Spotlighta predstavljamo – Dojo.

Izbacila si EP Endings (koji možete besplatno preuzeti ovde) koji je neki unikatan miks mnogih elemenata, primetili smo čak i neke orijent momente? Odakle to? Na koji način je uopšte nastao Endings, šta ti je bila inspiracija i generalno koji je proces Dojo stvaranja muzike?

Sama reč Dojo uzeta je iz japanskog jezika i znači “mesto puta”, a predstavlja prazan prostor u kome možemo da se posvetimo našem duhovnom i fizičkom biću.

U današnje vreme Dojo uglavnom podrazumeva prostor u kome se vežbaju borilačke vestine. Bavim se karateom od svoje 6 godine i dosta sam inspirisana kulturom istoka, ne samo Japanom, ali on ipak ima najviše uticaja na mene. Ja već duže vreme želim da objavim muziku koja je mojih ruku delo, pa je EP “Endings” rezultat toga. Inspiracija su mi život, ljudi koji su u mom životu, ili više nisu, priroda, grad i ambijent koji me okružuje. Sve se to sažme u meni i pretoči u muziku.

Tvoja muzika nekad ume da ima prizvuk Grimes? Da li je njen rad uticao na tebe, generalno koji izvođači su imali (i imaju) uticaj na tvoj rad kao mladog muzičara?

Hmm nisam sigurna da Grimes i ja zvučimo slično, mislim da nas više povezuje to što obe nastupamo same na sceni. Inače Grimes izuzetno poštujem, ona utiče na moj rad i inspiriše me. Još par izvođača koji su uticali na mene, ovako sa vrha jezika, bili bi Thom Yorke, Phillip Glass, Enya, Patty Smith, P.J. Harvey, Thomas Newman i Danny Elfman.

Domaća muzička scena se u poslednjih nekoliko godina prilično popravila, i javljaju se bendovi i izvođači koji kao da su (bili) svetlo na kraju tunela? Koji je tvoj komentar na domaću scenu, kuda misliš da će se kretati u budućnosti?


 U poslednje vreme imam utisak da scena ima svetlu budućnost, i jako sam uzbuđena zbog toga. Stvarno imamo neverovatne muzičare. Posebno bih izdvoja grupu Ti, Ensh, Repetitor, Artan Lili, Stray Dogg, Nadju, Wolfram, Velar, Halftones, Frau Casio. To su trenutno ljudi kojih mogu da se setim, ali znam da ih ima još.

EP je izašao, a da li imaš planove za album, i kada možemo da ga očekujemo ako da?

Nemam planove za izdavanje albuma, ali izdaću novi EP na jesen, najverovatnije u novembru.

U kom periodu bi volela da si živela (60’s,70’s etc.) i stvarala i zašto?

Što se tiče zvuka i produkcije dosta naginjem ka 80-tim, a iskreno sviđa mi se i styling.

S obzirom na to da svakoga s kim radimo intervju zamolimo da izabere TOP 5, uvek drugačji, u skladu sa vremenom koji je Dojo Top 5 pesama za jesen?

(In no particular order)

SavagesNo Face

Patti Smith Wing

RadioheadBodysnachers

TiTo su samo reči

Lykke LiNo Rest for the Wicked

About soundavenue

https://www.facebook.com/soundavenueblog

Leave a Reply

Facebook Page

Categories

